sunnuntai 3. toukokuuta 2015

Kosmetiikkaklassikko: Yves Saint Laurent Touche Èclat

Olin noin kahdeksasluokkalainen kun ensimmäisen kerran olin Tapiolan Sokoksella meikissä. Koska olin niin nuori, ei minulle mitään ihmellistä tehtykään, mutta tummat silmänaluseni saatiin upeasti peittoon YSL:n valokynällä. Äitini osti minulle ensimmäisen valokynäni. Muuten käytössäni oli silloin vaan ripaus Lumenen ja Anytimen meikkejä ja pian myös  Sensai 38.


Tarina on tuttu varmaan kaikille, joskus sitä uteliaisuudesta on tullut kokeiltua jotain muuta valokynää. Silti aina tulee palattua takaisin. Olivia - lehdessä oli syksymmällä numero bloggaajien ja kosmetiikka-alan ammattilaisten suosikeista. Touche Èclat oli tietenkin sekä Ruotsalaisen ja lukijoiden suosikki. Miten muutenkaan. 

Tämä klassikko on jo 23- vuotias, alunperin se julkaistiin vuonna 1992. Sen elegantti kultainen metallipakkaus on kaunista luksusta arkeen. Sävyjä on amerikkalaisessa yslbeautyus.comissa 12 erilaista, mutta suomalaisten käytetyin on sävy numero 2. YSL:n valokynä on Terry De Gunzburgin keksintö. Hän oli vuosia meikkitaiteilijan työssään sekoitanut erilaisia meikkivoiteita ja peitevoiteita saadakseen tuotua kasvoille valoa. Mielenkiintoisena faktana, Terry  De Gunzburg perusti oman tuotesarjansa by Terry 1998, kun hän vielä työskenteli Yves Saint Laurentilla luovana johtajana. Hänen by Terry kokoelmassaan on ihonhoitotuotteita ja värikosmetiikkaa. Terryllä on myös oma tuoksusarja. 



                                        



Kuutena peräkkäisenä vuotena on Touche Èclatista ollut myynnissä keräilyversio. Minulla on tuo viime vuoden Wild (Tax Free löytö). Kaikkien keräilyvalokynien pakkaus on saanut inspiraationsa Yves Saint Laurent'n muotiluomuksista. Meikkisarja kunnioittaa muutenkin väreillään, pakkauksillaan ja tuotteiden nimellä YSL:n muotiperintöä.

2015


2010-2014



Rain Strass



YSL:n valokynä on lyömätön tehoväline tuomaan valoa kasvoille, kirkastamaan ilmettä ja häivyttämään tummia silmänalusia.

2 kommenttia:

  1. Tämä oli aikoinaan yksi mun ensimmäisistä seleostoksista :) Taisin olla 17 tai 18-vuotias, kun olin Stockmann Beautyssa meikissä ja meikkaaja käytti YSL:n tuotteita meikkiini. Valokynä lähti sitten mukaani, ja on ollut käytössä siitä saakka. Tosin välillä olen kokeillut muitakin valokyniä, mutta tähän näytän aina palaavan ;) Parasta on vaikea peitota! Mulla on aina ollut tuo "perusversio", mutta nuo keräilyversiot on kyllä kauniita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos saisin käyttää vain kolmea meikkituotetta meikissäni, tämä olisi yksi. :)

      Poista

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...